رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

ساختمان ها باید توسط افراد ذی‌صلاح ساخته شود

حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه باید مسئولان را مجاب کنیم که یک ساختمان توسط افراد ذی‌صلاح ساخته شود، گفت: این موضوع مسئولیت تک‌تک ما را افزایش می‌دهد. من به عنوان رئیس شورای مرکزی این انتظار را از مهندسان دارم که این مسئولیت را جدی بگیرند و بی‌تفاوت نباشند. با این حال کاملا می‌پذیرم که شرایط کنونی در شان جامعه مهندسی نیست که باید گام‌به‌گام و منسجم برای اصلاح امور پیش برویم.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در مراسم افتتاحیه سمینار ملی آموزشی بهسازی و مقاوم سازی ساختمان ها در استان اصفهان، ضمن قدردانی و از رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان برای همکاری در برگزاری این سمینار گفت: به هر حال ما گذشته پرافتخاری داریم که بیشترین نمادهای افتخار در استان اصفهان است. اگر تاریخ را ورق بزنیم میبینیم که اجداد ما هنری خلق کرده اند که در دنیا جز میراث ماندگار محسوب می‌شوند، همه ما باید تلاش کنیم که همچون گذشتگان به سمت ماندگار شدن برویم. برای این منظور ما که یک خانواده بزرگ ۶۰۰ هزار نفری هستیم و می توانیم شرایط را به نفع خودمان برگردانیم.

وی افزود: بیمه مهندسان شاید بیش از بیست سال محقق نشده بود، اما به پشتوانه اعضای سازمان و همکاری همه ارگان‌ها در حال انجام است. بحث تعرفه مهندسی هم به همین ترتیب است، تصمیم داریم در آینده روش تعیین تعرفه را تغییر دهیم به طوری که شان مهندسان حفظ شود.

شکیب با اشاره به اینکه باید مسئولان را مجاب کنیم که یک ساختمان توسط افراد ذی‌صلاح ساخته شود، ادامه داد: این موضوع مسئولیت تک‌تک ما را افزایش می‌دهد. من به عنوان رئیس شورای مرکزی این انتظار را از مهندسان دارم که این مسئولیت را جدی بگیرند و بی‌تفاوت نباشند. با این حال کاملا می‌پذیرم که شرایط کنونی در شان جامعه مهندسی نیست که باید گام‌به‌گام و منسجم برای اصلاح امور پیش برویم.

به گفته این مقام مسئول، اگر ما موضوع بیمه، مجری، تعرفه خدمات مهندسی را پیش بردیم به دلیل ارتباطی بوده که با مجلس، دولت، وزارت راه و شهرسازی و ارگان‌های مختلف داشته‌ایم. باید این ارتباط تقویت شود تا بتوانیم شرایط صنعت ساختمان را دگرگون کنیم. ما در شورای مرکزی در کنار مسئله افزایش مهارت اعضا، این موارد را هم در نظر داریم و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.