رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مطرح کرد

تهيه نقشه سه بعدي ساختمان هاي بلندمرتبه براي مواقع اضطراري

حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: تصميم گرفتيم تا نقشه سه بعدي معماري، تاسيسات مكانيكي و … اين ساختمان ها طراحي شده و در اختيار آتش نشاني منطقه آن ها قرار گيرد تا در زمان وقوع يا حتي پيش از آن حادثه، اين واحد بتوانند به خوبي با محل حادثه آشنا بوده و تصميمات و اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش روابط شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان، حمزه شكيب، رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان در آيين افتتاح همايش ملي كنترل حريق در ساختمان، با اشاره به اينكه يكي از مهم ترين رويكردهايي كه در شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي ساختمان پيگير هستيم، شفافيت است؛ در همين راستا اقدام به طراحي سامانه يكپارچه عضويت كرده ايم كه به خوبي در حال تكميل بوده و به زودي قابل استفاده است.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه هزار ساختمان ١٢ طبقه در پايتخت وجود دارد و ايمن سازي آنها براي حريق يا زلزله از الزامات است، تصميم گرفتيم تا نقشه سه بعدي معماري، تاسيسات مكانيكي و … اين ساختمان ها طراحي شده و در اختيار آتش نشاني منطقه آن ها قرار گيرد تا در زمان وقوع يا حتي پيش از آن حادثه، اين واحد بتوانند به خوبي ما محل حادثه آشنا بوده و تصميمات و اقدامات لازم را انجام دهند.

شكيب با تاكيد بر اينكه با همكاري سازمان نظام مهندسي ساختمان استان ها در راستاي افزايش مهارت مهندسين در بخش هاي مختلف گام برداشته ايم، تصريح كرد: بهسازي و مقاوم سازي، طراحي ساختمان بر اساس عملكرد، مسئله انرژي و حريق از جمله مواردي است كه به عنوان محورهاي همايش هايي كه برگزار كرده ايم، انتخاب شده است.

به گفته اين مقام مسئول، اگر به طور دقيق مبحث ٢٢ مقررات ملي ساختمان را در ساختمان پلاسكو رعايت مي كرديم، هرگز شاهد فروريزش اين ساختمان نبوديم.