عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد

امضای تفاهمنامه کابل کشی فیبرنوری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران

سیدمجید حسینی، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: عصر امروز 10 مهر ماه 1402، تفاهمنامه ای میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران پیرامون طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری در ساختمان ها، به امضا می رسد.

سیدمجید حسینی، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، با اعلام اینکه عصر امروز 10 مهر ماه 1402، تفاهمنامه ای میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران پیرامون یک همکاری مشترک، به امضا می رسد، گفت: بر اساس این تفاهمنامه طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری در ساختمان ها که پیشتر توسط شرکت های پیمانی با شرکت مخابرات ایران انجام می شد، توسط گروه مهندسین برق سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام می شود.

وی ادامه داد: در راستای انجام چنین اقدامی، مهندسین برق سازمان نظام مهندسی ساختمان در هر استان، دوره هایی را با همکاری شرکت مخابرات ایران در یک مدت زمان کوتاه گذرانده و در نهایت یک گواهینامه دریافت می کنند؛ پس از گذراندن دوره یاد شده، طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری ساختمان ها را بر عهده می گیرند.

به گفته این عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، به دلیل سرقت، خرابی ها و سایر مشکلاتی که کابل های مسی داشتند و همچنین در پی پیشرفت فناوری و نیز توسعه زیرساخت های مخابراتی کشور، فیبرهای نوری جایگزین خطوط مخابراتی شدند. برای اجرای این تفاهمنامه، شیوه نامه ای تدوین شده است که مهندسین با تکیه به این شیوه نامه دوره مذکور را گذرانده و اقدامات لازم را انجام می دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، عصر امروز 10 مهر 1402، تفاهمنامه ای میان حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امضا می شود.