اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

تصویب بیمه مهندسان دربرنامه هفتم توسعه کشور

شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس از تصویب بیمه مهندسان در قانون برنامه هفتم توسعه خبر داد و ابراز امیدواری کرد به زودی با ابلاغ آن و تدوین آیین‌نامه اجرایی این قانون عملیاتی شود.

دکتر اقبال شاکری در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصویب بیمه مهندسان را یکی از مطالبات قدیمی جامعه مهندسی کشور عنوان کرد و افزود: بیمه مهندسین به‌دلیل اهمیت آن برای جامعه مهندسی به موازات موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران مجلس پیش بردیم و خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه قرار گرفت و با توجه به آغاز برنامه هفتم توسعه کشور بهترین فرصت بود که از ظرفیت‌های این برنامه برای مهندسینی که فاقد بیمه‌اند، استفاده کنیم.

وی با اشاره به جلسات متعدد با شورای مرکزی و استان‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان درباره این موضوع، اضافه کرد: در این جلسات و با همراهی همکاران در کمیسیون‌های تخصصی سازمان، پیشنهادها در این زمینه جمع‌بندی شد و در قالب یک متن پیشنهادی به کمیسیون عمران تقدیم شد و پس از تصویب در شورای تلفیق برنامه هفتم به صحن مجلس آمد و تصویب شد و پس یک رفت و برگشت کوتاه به شورای محترم نگهبان، تایید این شورا هم گرفته شد و در حال‌حاضر به‌عنوان مصوبه در قالب برنامه هفتم توسعه تصویب و آماده ابلاغ است.

این عضو کمیسیون عمران درباره تأخیر در ابلاغ این قانون گفت: بند مرتبط با بیمه مهندسان که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بود با چند موضوع دیگر از مفاد برنامه هفتم که شورای محترم نگهبان ابهام گرفته بود که به مجلس بازگشت و پس از رفع اشکالات آن مفاد دیگر، دوباره به شورای محترم نگهبان ارسال شد. در صورتی‌که شورای نگهبان آن‌ بندهای دیگر را تایید کند، قانون بیمه مهندسان هم در قالب برنامه هفتم ابلاغ خواهد شد.

مشروح این گفت‌وگو و جزییات دیگر از اجرایی شدن این قانون و بازبینی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را در سایت شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان منتشر خواهد شد.