مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن:

باید از دستاوردهای دانش بنیان در صنعت ساختمان استفاده کنیم

محمدرضا جواهری، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن گفت: در مجموعه مدیریت خود، بخش های مختلف را مکلف کردیم از تولیدات شرکت های دانش بنیان در روند ساخت و سازها استفاده شود و اگر از تجهیز یا فناوری دانش بنیانی نیز استفاده نمی کنند، دلیل استفاده نکردن خود را توضیح دهند که آیا استفاده نکردن از این فناوری به دلیل اقتصادی نبودن آن است یا مشکلات فنی.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، محمدرضا جواهری تفتی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، در نخستین نشست شورای سیاست گذاری کنفرانس بین المللی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان و صنایع وابسته، با بیان اینکه خروجی این کنفرانس باید به طور پایلوت و کاربردی در روند ساخت و ساز، مورد استفاده قرار گیرد و گفت: اخیرا در جمعی از شرکت های دانش بنیان حضور داشتیم و مهم ترین گلایه فعالان دانش بنیان نبود متقاضی برای محصولات تولید شده با کیفیت آنها بود.

وی ادامه داد: در مجموعه مدیریت خود، بخش های مختلف را مکلف کردیم از تولیدات شرکت های دانش بنیان در روند ساخت و سازها استفاده شود و اگر از تجهیز یا فناوری دانش بنیانی نیز استفاده نمی کنند، دلیل استفاده نکردن خود را توضیح دهند که آیا استفاده نکردن از این فناوری به دلیل اقتصادی نبودن آن است یا مشکلات فنی.

به گفته این مقام مسئول، باید توانمندی های بخش خصوصی در حوزه ساخت تجهیزات را جدی گرفته و مورد استفاده قرار دهیم. از سویی دیگر باید پس از استفاده از تجهیز یا فناوری داخلی که در صنعت ساختمان استفاده می کنیم گزارش ارائه کنیم مبنی بر اینکه این تجهیز یا فناوری را استفاده کردیم و ثمره آن را توضیح دهیم.