مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

سامانه یکپارچه عضویت از امروز آغاز به کار می‌کند

داود دانشگر، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه سامانه عضویت از امروز آغاز به کار می‌کند، گفت: بحث‌های مقاوم سازی ساختمان در کشور مورد تاکید خاص قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، داود دانشگر، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در آیین آغاز به کار همایش ملی « آشنایی با مبانی و اصول بهسازی و مقام سازی » با اعلام اینکه سامانه عضویت از امروز آغاز به کار می‌کند، گفت: بحث‌های مقاوم سازی ساختمان در کشور مورد تاکید خاص قرار گرفته است. باتوجه به اینکه تعداد پروژ‌ه‌های مقاوم سازی در کشور رو به افزایش است می‌طلبد مهندسان به صورت اجرایی‌ به موضوعات دانشگاهی بپردازند.

وی ادامه داد: علت اصلی مقاوم نبودن برخی ساختمان ها، رعایت نکردن اصول فنی در بحث اجرا است؛ با توافقی که با شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان داشتیم توجه خاص به عملکرد مجریان در دستور کار است.

دانشگر با بیان اینکه ساختار شورای مرکزی و سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان‌ها با نظارت ویژه‌ای فعالیت خود را انجام دهند، اظهار داشت: به زودی مجریان به صورت خاص مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرند. پایش کار مجریان، کنترل نقشه‌ها و امتیاز دهی و رضایت‌مندی مالکان مد نظر ما است که انجام شود. برنامه این مهم تهیه شده است و به زودی ساختار ارائه خدمات را گسترس می دهیم.

به گفته این مقام مسئول، هدف ما این است حقوق مالکان را بیشتر مورد توجه قرار دهیم. خوشبختانه استان هرمزگان به سیستم دو نقشه‌ای دچار نیست. این موضوع بسیار آسیب زا است. در حال رایزنی برای حذف این موضوع است.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: توانستیم به طور جدی وارد فاز اجرای موضوع حذف آفت دونقشه ای بودن ساختمان شویم. این موضوع بدون شک ساماندهی می‌شود. در خصوص سامانه جامع نیز باید گفت تقریبا چند ماهی است که این سامانه تکمیل شده و عضویت در آن از امروز آغاز به کار می کند. به این ترتیب همکاران پیامک عضویت دریافت می کنند و کلیه خدمات از این به بعد از این طریق انجام می شود.