نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

پتانسیل ارزش صادرات خدمات فنی-مهندسی کشور در غرب آسیا، 25 میلیارد دلار است

پیام باقری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در سال 94، آمار صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور حدود 4 میلیارد دلار بوده است، این در حالی است که پتانسیل صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشورهای منطقه حدود 25 میلیارد دلار است.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، نشست کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران با محوریت بررسی مشکلات و راه‌حل‌های صدور خدمات این حوزه برگزار شد. در این نشست، بر اهمیت بازارهای مهم ازجمله عراق، عمان و آفریقا برای صادرات خدمات فنی و مهندسی تاکید و ازمعضل ضمانت‌نامه‌ها و نداشتن برنامه منسجم برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به عنوان برخی مشکلات این حوزه نام برده شد.

پیام باقری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در این نشست گفت: در سال 94، آمار صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور حدود 4 میلیارد دلار بوده است، این در حالی است که پتانسیل صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشورهای منطقه حدود 25 میلیارد دلار است. برای توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی نیازمنده نقشه راه هستیم که سازمان توسعه تجارت باید آن را تدوین کند. 

وی ادامه داد: با توجه به تعاملات انجام شده، بهروز فرح شیرازی به نمایندگی از سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و امیدرضا ریاحی، به نمایندگی از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست‌های کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی ایران حضور فعال و موثر دارند.