جلسه گروه تخصصی معماری شورای مرکزی برگزارشد




به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، جلسه گروه تخصصی معماری در روز سه شنبه مورخ 1396/06/07 در ساختمان شورای مرکزی تشکیل شد. 
در ابتدا در خصوص بررسی پیش نویس ویرایش سوم مبحث چهار در کارگروه ویژه این موضوع گزارشی ارائه گردید. این کارگروه پس از برگزاری چهارجلسه فشرده طی 35 ساعت کاری به بررسی مبحث پرداخت، نتیجه این بررسی و نقطه نظرات اصلاحی به هیات رئیسه محترم شورای مرکزی ارائه گردید و مقرر شد طی یک نامه به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز ارسال گردد. در این خصوص با هماهنگی انجام شده مقرر شد جلسه مشترک گروه تخصصی معماری و کمیته تدوین مبحث چهار در مرکز متحقیقات در تاریخ 1396/06/08 برگزار گردد.
در ادامه مبانی قیمت گزاری، موضوع دستورکار کارگروه شماره سه " مباحث حقوقی شرح خدمات مهندسی معماری" مطرح شد. در این خصوص خروجی این کارگروه با موضوع مبانی قیمت گذاری خدمات مهندسی منطبق بر ماده 117 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی در اختیار اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت و مقرر شد تا در جلسه آتی اعضای محترم گروه اعلام نظر نمایند. در ادامه مقرر شد نتیجه بدست آمده به شورای مرکزی و کمیته مبانی قیمت گزاری  وزارت راه و شهرسازی ارسال شود.
در ادامه با توجه به فعالیت کارگروه های شکل گرفته سرپرستان محترم هر کارگروه به شرح چگونگی فعالیت و روند کار و اهداف مورد نظر و بعضا چالش ها و مسائل پیش رو پرداختند که در ادامه به مواردی از آن اشاره می¬شود:
-سرپرست محترم "کارگروه تهیه نظامنامه نماسازی و سیمای ساختمان¬ها" عنوان داشتند که اطلاعاتی از سراسر کشور جمع آوری شده است و درصدد می¬باشند که نظامنامه ای با ساختاری از ضوابط کشوری و ضوابط بومی خاص تهیه نمایند.
سرپرست محترم کارگروه "تهیه نظامنامه اجرایی مقررات ملی ساختمان مبحث 21 و 22 در مهندسی معماری" عنوان داشتند که با تقسیم کار بین اعضای کارگروه در رابطه با مباحث 21 و 22 مقررات ملی ساختمان، به شرح خدمات مهندسی در این دو مبحث پرداخته می¬شود.¬ در این خصوص مدارک ارسالی از سازمانهای استانها در رابطه با مباحث فوق در بخش مهندسی معماری اخذ و مورد بررسی قرار گرفته است.
در ادامه جلسه با پرداختن به مسائل آموزشی معماری با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تأکید بر اقتصاد مقاومتی و نیاز جامعه به اشتغال جوانان و نیز با توجه به اینکه سر فصل دروس  دانشگاهی در رشته معماری سالهاست مورد بازنگری قرار نگرفته است، گروه تخصصی معماری شورای مرکزی طی نامه ای به هیات رئییسه محترم شورای مرکزی پیشنهاد قرار گرفتن موضوع آموزش قوانین و مقررات ملی ساختمان در قالب دروس دانشگاهی (بصورت واحد اجباری و نه اختیاری)  را مطرح و آمادگی خود را برای ارائه پیشنهادهای مربوط به این امر اعلام  داشتند.
اعضای حاضر در جلسه: 
سرکار خانم دکتر نصر (رئیس گروه)- جناب آقای مهندس سلیمی (نایب رئیس گروه)- جناب آقای مهندس سیروسی (دبیر گروه)، اعضای محترم گروه تخصصی معماری شورای مرکزی سرکار خانم مهندس رادمهر و جناب آقایان دکتر/ مهندس (نیکزاد- آدم نوه سی- کیافر-حمزه زاده)، و اعضای محترم مدعو (جناب آقای دکتر شیخ طاهری)