جلسه گروه تخصصی ترافیک برگزارشد

 




به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، جلسه گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی با موضوع بحث پیرامون الزامات ترافیکی ساختمان و مبحث بیستم در ساختمان شورای مرکزی برگزارشد.

در این جلسه دکتر شیران رئیس جلسه صورتجلسات 96/3/30 و 96/4/12 را  بررسی نمود و  مهندس آهویی گزارش اجمالی از اجلاس بیستم را ارائه کرده  و مذاکراتی که با آقای مهندس رجبی درخصوص بحث 23 ام داشته‏ اند گزارش دادند.
همچنین مقرر شد جلسه‏ ای با حضور کلیه اعضای گروه تخصصی ترافیک، آقایان دکتر قناعت، دکتر صفارزاده، دکتر محمدی نژاد، دکتر رحیم‏ اف، دکتر شیرمحمدی، مهندس رجبی و دکتر مافی ‏فر (مدیرکل دفتر مقررات ملی) تشکیل داده و درخصوص ضرورت بحث 23 ام و مباحث علمی مهم آن صحبت و مذاکره بشود.
   ادامه جلسه با حضور آقایان دکتر قناعت و دکتر بهادری صورت گرفت ، دکتر شیران  از شروع و تاریخچه تنظیم بحث 23 ام  گفت و به مصوبه شورای تدوین مقررات ملی برای شروع این مهم اشاره نمود: که ادامه تهیه و تنظیم بحث مذکور براساس آن صورت گرفته است. 
در ادامه  دکتر قناعت به هزینه مبلغ 400 میلیون تومان بابت تدوین بحث و رونمایی آن در مرکز تحقیقات راه و مسکن اشاره نموده و ادامه دادند که بعد از این عملیات، نمی‏تواند توقف موضوع و یا ادغام آن با مباحث دیگر قابل توجیه باشد. در ادامه دبیر گروه، یوسف ساجد درخصوص لزوم مبحث 23 در کنار مباحث مربوط به معماری و شهرسازی برای مراحل قبل از صدور دستور نقشه و بعد از صدور آن درخصوص سامانهای گروه «ج» و «د» و ساختمانهای خاص از بابت معارضه‏ سنجی- ترافیک ‏زایی در مرحله طراحی و کنترل معابر و عملیات در اطراف پروژه و بودن یک معیار و مبحث جهت داشتن وحدت‏ رویه در کشور بعنوان مرجع اشاره کرد و دو نمونه مثال مجتمع کوروش تهران و ساختمان جدید تجاری ساخته شده در میدان بسیج اردبیل که مشکلات ترافیکی عدیده‏ای بوجود آورده آوردند.