جلسه گروه تخصصی شهرسازی در خصوص اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان برگزارشد




به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، جلسه گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی سازمان امروز دوشنبه مورخ 96/5/2 با حضور آقایان دکتر بهادری و مهندس کوسه غراوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در محل سازمان تشکیل گردید. این جلسه که با هدف تشریک مساعی در رابطه با اصلاحات موردنیاز در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به خصوص در موضوعات «شهرسازی» و «مهندسان شهرساز» برگزار شد، اهم دیدگاههای مطرح شده به شرح زیر بود:
مهندس عباس وثیق نیا عضو شورای مرکزی و رئیس گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان حاضر در جلسه، درخواست نمود از خواسته های گروه تخصصی شهرسازی در رابطه با اصلاح قانون حمایت شود.
دکتر عباس صنیع زاده عضو گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی به اهم ابهامات موجود در قانون فعلی در رابطه با شهرسازی و مهندسان شهرساز اشاره نمود و درخواست نمود در اصلاحیه قانون این ابهامات برطرف نشود. 
مهندس کرباسی، مهندس البرزنیا و مهندس وظیفه شناس دیگر اعضای گروه تخصصی شهرسازی پیشنهادات خود را در رابطه با اصلاح قانون مطرح نمودند.
مهندس کوسه غراوی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی نقش «شهرسازی» را در قانون نظام مهندسی ساختمان مهم و تعیین کننده دانست و اظهار داشت هماهنگی‏های بین رشته‏ای می تواند در پیشبرد اهداف بسیار مؤثر باشد.
دکتر بهادری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و نایب ریس کمیسیون عمران مجلس رشته شهرسازی را در چارچوب قانون نظام مهندسی بسیار مهم ارزیابی نمودو اظهار امیدواری نمود در اصلاح قانون به این رشته توجه بیشتری مبذول شود. وی از گروه تخصصی شهرسازی به عنوان مهم‏ترین مرجع تخصصی شهرسازی در کشور نام برد و پیشنهاد نمود این گروه نقش فعال‏تری در اصلاح قانون داشته باشد. دکتر بهادری «شهرسازی» را تفکر و فلسفه اصلی در نظام ساخت و ساز کشور دانست و گفت سایر رشته‏های مهندسی باید در چارچوب تفکر شهرسازی فعالیت نمایند.