جلسه گروه تخصصی برق ویژه بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزارشد





به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، جلسه گروه تخصصی برق ویژه بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در روز دوشنبه مورخ 96/4/12به ریاست مهندس سید محمد هاشمی و  مهندس جی افرام و نمایندگان سازمان های استان ها با دستور کار به شرح ذیل در ساختمان شورای مرکزی برگزارشد.
-تشریح برنامه های گروه تخصصی در دوره هفتم شورای مرکزی
-باتوجه به نقش موثر گروههای تخصصی و کمیته ها و کمیسیون ها در اجرایی شدن خط و مشی های عمومی سازمان جمع بندی مصوبات جلسه حداکثر در 3بند و رائه به دبیرخانه دائمی.
لذا در این جلسه پس از بحث و بررسی در خصوص تفاهم نامه سه جانبه ؛نظارت برطراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برقی، صرفه جویی در مصرف انرژی ،رعایت الزام استانداردهای محیط زیست، استفاده از مصالح و تجهیزات استاندارد،مجریان تاسیسات برقی و مبحث 22مقررات ملی ساختمان ، سه بند قطعنامه هیات عمومی به شرح ذیل به تصویب رسید:
1-درراستای حفظ ایمنی ساختمان و بهره برداران و صیانت از سرمایه های ملی و نیز به منظور پیشگیری از مخاطرات گسترده ای که ناشی از عدم توجه به نگهداری تاسیسات برقی ساختمان ها می باشد، ضروری است تا شورای مرکزی تمام توان و ظرفیت خود را درجهت اجرای موثر مبحث 22مقررات ملی ساختمان بکارگیرد.
2-با توجه به تاکید مبحث دوم مقررات ملی ساختمان در مورد الزام استفاده از مجریان تاسیسات برقی و از سویی گستردگی و روزآمدی تاسیسات برقی ساختمان،لازم است شورای مرکزی کلیه توان و همت خود را در جهت الزامی نمودن استفاده از مجریان تاسیسات برقی ساختمان بکارگیرد.
3-باتوجه به مشکلات به وجود آمده در راستای اجرایی نمودن تفاهم نامه سه جانبه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برقی کلیه اماکن و عدم تحقق اهداف اولیه آن، ضروری است شورای مرکزی نسبت به اصلاح و تغییر این تفاهم نامه از طریق مراجع ذیربط اهتمام ورزد.
اعضاء حاضر در جلسه:
دکتر/مهندس:عبداله امراللهی،مهدی شایان،کیانوش علی پور، حمیدرمضان دهنوی، مجیدثاقبی، احمدوطنی، مسعوداحمدی،نیماامیرشکاری، احمدرضاگران، محمدفیروزیان،سیدمجیدمزینانی، آرش پوربهی، هیوالهونیان، علی محمدی، سیدمحمدرضاموسوی تقی آبادی، فرشته محمدبیگی، علی اصغربشارتی پور،علی حاجتی شیمنی، مصطفی تیموری، سیدنقی کنعانی، علی رحیمی نژاد، محمدرضا فاطمی، نیلوفرشاه منصوری،مجیدجی افرام، سیدمحمدهاشمی،توحید شفیعی