جلسه هم اندیشی گروه تخصصی نقشه برداری دوره ششم و هفتم برگزار شد.





به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، جلسه هم اندیشی هیات رئیسه گروه های  تخصصی نقشه برداری دوره ششم و هفتم با حضور دکترگرامی ،مدیرکل اموراملاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در روز سه شنبه مورخ 96/3/16در ساختمان شورای مرکزی برگزارشد.
در این جلسه، بحث و بررسی در بهینه سازی خدمات نقشه برداری و موضوع تهیه نقشه های تفکیک آپارتمان ها مطرح شد .
این جلسه که به منظور انتقال تجربیات هیات رئیسه دوره ششم رشته نقشه برداری و تدوین راهبردهای آینده برگزارگردید باتوجه به اینکه یکی از حساس ترین خدمات ارائه شده توسط مهندسین نقشه بردار دارای صلاحیت در کشور، تهیه نقشه های تکنیکی به منظور صدوراسناد مربوط بر اساس جدول 17مبحث دوم مقررات ملی می باشد با حضور دکتر گرامی مدیر کل امور املاک سازمان ثبت و املاک با اعضاء در راستای بهینه سازی و دفع برخی مسائل به سوالات موجود  نتایج مناسبی در برداشت .
که ایشان عنوان کردند ، وضعیت مناسب موجود در ارائه خدمات توسط مهندسان نقشه بردار باعث پاسخگویی مناسب به متقاضیان شده و نظامات حاکم و تدوین راهبردهای مناسب و جدید باعث رفع نواقص و به حداقل رساندن اختلافات فنی و حقوقی شده است.
در این جلسه به موضوع تدوین فرایندهای کشوری در ایجاد وحدت رویه برای تهیه نقشه های تفکیکی و رفع نواقص تهیه نقشه محل پارک خودروها نیزاشاره گردید.
همچنین اتوماسیونی کردن نقل و انتقال اطلاعات و نقشه های تولید شده در راستای حفظ بیشتر امنیت داده های مربوطه نیز از دیگر مطالب مطرح شده بود که در آینده پیگیری و تکمیل خواهد شد.
اعضای هیات رئیسه دوره ششم گروه تخصصی نیز ضمن اشاره به فعالیت های دوره گذشته ، خواستار پیگیری مجدانه برای تدوین مبحث نقشه برداری مقررات ملی ساختمان و تدوین ظرفیت و تعرفه مناسب برای خدمات نقشه برداری و اجرای خدمات نقشه برداری مطرح در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان شدند.
در پایان این جلسه با حضور مهندس بهادری دبیرمحترم اجرائی شورای مرکزی، از اعضای هیات رئیسه گروه نقشه برداری دوره ششم تقدیر به عمل آمد.
ایشان در این مراسم به ضرورت توسعه خدمات مهندسی برای همه رشته ها از جمله رشته نقشه برداری اشاره و در خواست داشتند تا وحدت رویه مناسب کشوری در حوزه خدمات نقشه برداری پیگیری و تدوین گردد.