جلسه گروه تخصصی شهرسازی برگزارشد


جلسه گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی با حضور جناب آقای دکتر عبداللهی مدیر کل محترم دفتر برنامه ریزی و مدیریت شهری وزارت کشور در ساعت 10 صبح روز سه شنبه مورخ 06/07/95 در محل جلسات شورای مرکزی برگزار گردید. در این جلسه آقای دکتر یزدانی رئیس گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی ضمن عرض خیر مقدم به آقای دکتر عبداللهی، اهم فعالیت های گروه تخصصی شهرسازی در رابطه با عملیاتی نمودن صلاحیت های مهندسان شهرساز را به اطلاع ایشان رسانید و در ادامه اعضای گروه تخصصی شهرسازی خواسته، انتظارات و پیشنهادات خود را به شرح زیر به اطلاع آقای دکتر عبداللهی رساندد.
-اکیپ های بازرسی از وزارت کشور به شهرداری ها اعزام و دلائل عدم عملیاتی شدن صلاحیت های مهندسان شهرساز مشخص شود.
-در دفاتر فنی فرمانداری ها، بخشداری ها و استانداری ها پست های سازمانی برای مهندسان شهرساز در نظر گرفته شود.
-در تنظیم سئوالات استخدامی در شهرداری ها، توازن لازم بین سئوالات معماری و شهرسازی دیده شود.
-با توجه به مغفول ماندن حوزه های روستائی، از خدمات مهندسان شهرساز در سیستم طرحهای روستائی و نظارت بر حسن اجرای آنها استفاده گردد.
-نظارت شهرسازی با استفاده از خدمات مهندسان شهرساز عملیاتی گردد و بحث دیده بانان شهر جدی گرفته شود.
-کمیسیون های ماده 5 و کارگروه های زیر بنایی و شهرسازی استانها موظف گردند قبل از اتخاذ تصمیمات مهم، گزارشات توجیهی لازم از طرف مهندسان شهرساز را مطالعه و مفاد این گزارشات در تصمیم گیریها استفاده کنند.
-حرفه مهندسی شهرسازی و استفاده از خدمات مهندسان شهرسازی جدی گرفنته شده و از خدمات مهندسان شهرساز در مصادر تخصصی استفاده شود.
-بسترهای لازم برای استفاده از خدمات مهندسان شهرسازی که وارد بازار کار میشوند آماده گردد.
در پایان این جلسه، آقای دکتر عبداللهی ضمن تشکر از نقطه نظرات و پیشنهادات ارائه شده از طرف اعضای گروه تخصصی شهرسازی، قول دادند موضوعات را به صورت جدی در وزارت کشور تعقیب و پیگیری نموده و زمینه های لازم برای استفاده از خدمات مهندسان کشور در عرصه های تخصصی فراهم گردد.
همچنین مقرر شد جلسات مشترک به تناوب در آینده تشکیل گردیده و موضوعات مورد علاقه بررسی و برنامه ریزی شود.