برگزاری اجلاس گروه تخصصی عمران و همایش كاربرد مصالح و فن آوری نوین صنعت ساختمان در اصفهان

سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اصفهان ميزبان برگزاري دو همايش بزرگ كشوري با عنوان "اجلاس چهارم گروه تخصصي عمران" با حضور نمايندگان تخصصي سازمان نظام مهندسي ساختمان..

 سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان میزبان برگزاری دو همایش بزرگ کشوری با عنوان "اجلاس چهارم گروه تخصصی عمران" با حضور نمایندگان تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان های سراسر کشور و نماینده تخصصی شورای مرکزی و همایش "کاربرد مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان" بود.

مهندس غلامحسین عسگری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در ارتباط با علل برگزاری این همایش گفت: پیشرفت های تکنولوژی و رشد فناوری های نوین در صنعت ساختمان سبب شده است تا در جهت به روز کردن علم مهندسین، قدم های محکم و مهمی برداشته شود که بر این اساس هر 3 ماه یکبار همایش تخصصی گروه عمران در یکی از استان های کشور برگزار می شود و در آن همایش آخرین پیشرفت های علمی و همچنین مشکلات موجود در مسیر راه مورد بررسی قرار می گیرد. وی یادآور شد: با توجه به اینکه بالا بودن قیمت زمین باعث شده است که مردم به صورت گود برداری در عمق اقدام به ساخت و ساز نمایند و این مساله باعث ریزش ساختمان می شود.

لذا در چهارمین اجلاس گروه تخصصی عمران که در اصفهان برگزار شد پیش نویس اعطای آئین نامه صلاحیت به مهندسین عمران در خصوص نظارت بر گودبرداری ها مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت که این امرباعث جلوگیری از تخریب و ریزش ساختمان خواهد شد. وی با اشاره به برگزاری این اجلاس در دوره های قبلی تاکید کرد: در اجلاس سوم که در قم برگزار شد به دلیل مرکزیت این استان با موضوعات معنوی و اخلاقی موضوع اخلاق مهندسی در اجلاس مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در جای خود بسیار موضوع ارزشمند و تاثیرگذاری در روند کاری مهندسین ساختمان بود.مهندس عسگری اذعان داشت: این همایش تاکنون در استان های تهران، قزوین و قم برگزارشده است و بعد از اصفهان، استان های خراسان رضوی و همدان برای میزبانی دوره های بعدی اعلام آمادگی کرده اند. بابک زالکی زاده دبیر این اجلاس نیز در بخش دیگری از این مراسم به نسل فردا گفت: دراجلاس گروه تخصصی عمران پیش نویس هایی تهیه و پس از سیر مراحل قانونی برای اجرا به سازمان نظام مهندسی سراسر کشور و مهندسین و متخصصین ابلاغ می گردد که پیش نویس آئین نامه صلاحیت به مهندسین عمران در راستای نظارت بر گود برداری ها در چهارمین اجلاس که در اصفهان برگزار شد می تواند زمینه ای برای صلاحیت هرچه بیشتر مهندسان و آشنایی با تکنولوژی روز در صنعت ساختمان باشد.

وی پیش نویس اعطای صلاحیت در مورد بهسازی لرزه ای را نمونه ای ازآئین نامه های مصوب در دوره های قبلی این اجلاس معرفی کرد و گفت: این آئین نامه سبب شد تا مهندسین عمران مقاومت ساختمان های در دست ساخت را در مقابله با خسارات زمین لرزه بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.دومین همایشی که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان محوریت و میزبانی آن را بر عهده داشت همایش "کاربرد مصالح و فناوری های نوین در صنعت ساختمان" بود.

مهندس نیلوفر شاه منصوری مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خصوص برگزاری این همایش علمی و تخصصی در اصفهان در گفت و گو با نسل فردا خاطرنشان ساخت: در این همایش روش های ساخت و ساز و مصالح ساختمانی جدید در عرصه ساختمان سازی معرفی و مورد بحث قرار گرفت که به یقین می تواند نقش موثری در جهت ساخت و سازهای ساختمانی داشته باشد. شاه منصوری افزود: در این همایش موضوعات مختلفی از جمله فن آوری LSF توسط شرکت سی بن سازهٰ، کنترل مصرف انرژی در ساختمان ها و مبحث 19 مقررات ملی ساختمان همچنین فن آوری سازه های ICF توسط شرکت پایکار بنیان پانل ، نحوه اجرای دیوارهای خشک توسط شرکت کناف،‌ فن آوری سازه های قالب تونلی توسط شرکت پارس مسکن الوند، کاربرد نانو در صنعت ساختمان توسط شرکت نانوزیست فناور آپادانا معرفی و ارائه گردید. وی همچنین تصریح کرد: نمایشگاهی جانبی در حاشیه این همایش نیز برپا شد تا آخرین تکنولوژی های صنعت ساختمان در موضوعات مختلف برای مهندسین به نمایش گذاشته شود که این نمایشگاه نیز مورد استقبال قرار گرفت. در این مراسم نیز بابک زالکی زاده نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختما ن استان اصفهان به عنوان اولین سخنران به ایراد سخن پرداخت و اذعان کرد: یکی از موضوعاتی که در جامعه امروزی بر روی زندگی مردم تاثیر فراوان دارد بحث مسکن و کمبود آن است که باید برای رفع این معضل فکر اساسی شود. وی افزود: علت اصلی این مساله نوع نگرش و دیدگاهی است که همگان به صورت سنتی به مقوله مسکن دارند و متاسفانه هنوز دنبال آن هستیم که با نگرش سنتی این مساله را بهبود ببخشیم در صورتیکه در دنیای امروزی دیگر این موضوع شدنی نیست و باید زاویه دید را از نگاه سنتی به نگاه صنعتی تغییر داد. وی افزایش کیفیت، سرعت در ساخت و ساز و کاهش قیمت تمام شده را از جمله مزایای این امر برشمرد و گفت