از سوی سخنگو؛

جزئیات جلسه 319 شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، تشریح شد

از سوی کیان حصاری، سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، جزئیات جلسه 319 شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، کیان حصاری، سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان درباره جزئیات جلسه سیصد و نوزدهم این شورا با بیان اینکه شیوه نامه تشکیل مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان یکی از محورهای مورد بررسی در این جلسه بود، گفت: شورای مرکزی پیشنهادات اصلاحی خود در این حوزه را به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده است که پیگیری این موضوع از جمله درخواست های اعضای این شورا بود.

وی ادامه داد: موضوع اطفای حریق در ساختمان ها یکی دیگر از موارد مورد بحث در جلسه روز گذشته شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بود. این سازمان بارها پیرامون رعایت نکات ایمنی اطفای حریق در ساختمان ها تذکر داده است تا توجه ویژه ای به آن شود. لازمه اجرایی شدن این توجه نیز، عملیاتی شدن مبحث 22 مقررات ملی ساختمان است که متاسفانه با وجود گذشت حدود 10 سال از زمان تصویب آن، هنوز عملا در روند ساخت ساختمان ها به طور قطعی و الزامی، اجرا نمی شود.

به گفته این مقام مسئول، اطلاع رسانی درباره جزئیات و روند برگزاری رویداد ملی جایزه معماری شیخ بهایی یکی از مولفه های مورد بررسی در جلسه 319 شورای مرکزی بود که بر حسب آن باید اطلاع رسانی گسترده تری در کل کشور با کمک روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها انجام شود.

حصاری دستور نحوه سازندگان مسکن را یکی دیگر از دستورالعمل های این جلسه عنوان کرد و افزود: 13 سال از ابلاغ این دستور العمل می گذرد و نیاز به روزرسانی دارد که بارها مورد تاکید مقامات بوده است. این در حالی است که شیوه نامه پایش عملکرد مجریان ذی صلاح از دیگر نکات مورد بررسی در جلسه 319 شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بود که در مجموع معین شد که باید به سمت واقعی سازی بهای این خدمات گام برداریم.

سخنگوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان توضیح داد: بررسی نظام پیشنهادات ماده 80 آیین نامه اجرایی که پیشتر برای آن شیوه مدونی وجود نداشت و ابتدا در کمیته حقوقی شورای مرکزی تدوین شد و در جلسه 319 شورای مرکزی مورد بررسی و رای گیری قرار گرفت.