تشریح برگزاری رویداد جایزه معماری شیخ بهایی

شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای اجرای بند 7 ماده 15 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و به منظور حمایت از فعالیت های با ارزش و معرفی طرح های ارزشمند در حوزه شمول قانون به پیشنهاد گروه تخصصی معماری دوره نهم در نظر دارد نخستین رویداد ملی دوسالانه جایزه معماری شیخ بهایی را در اردیبهشت 1403 همزمان با روز معمار برگزار کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای اجرای بند 7 ماده 15 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و به منظور حمایت از فعالیت های با ارزش و معرفی طرح های ارزشمند در حوزه شمول قانون به پیشنهاد گروه تخصصی معماری دوره نهم در نظر دارد نخستین رویداد ملی دوسالانه جایزه معماری شیخ بهایی را در اردیبهشت 1403 همزمان با روز معمار برگزار کند.

در همین راستا، عباس عامری، عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی و رییس شورای سیاستگذاری ملی دوسالانه جایزه معماری شیخ بهایی، گفت: هدف برگزاری این رویداد را می توان حمایت و تشویق فعالیت های شاخص و ارزشمند و مبتنی بر اصول فنی و مهندسی، ایجاد انگیزه در جامعه مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان و نیز کارفرمایان پروژه های ساختمانی و اهمیت توجه به کیفیت ساختمان ها، دانست.

در ادامه، طاهره نصر، رییس گروه تخصصی معماری شورای مرکزی و دبیر علمی رویداد ملی دوسالانه جایزه معماری شیخ بهایی نیز اظهار داشت: تدوین شیوه نامه این رویداد در جلسات گروه تخصصی معماری و با لحاظ نقطه نظرات اعضای گروه، انجام شده است. همچنین سعی شده در انتخاب اعضای کمیته علمی و داوران این رویداد افراد شاخص علمی دانشگاه ها و نیز برندگان مسابقات معماری مدنظر قرار گیرند که این امر با مشورت گروه تخصصی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان، طبق اظهارات عباس عامری، عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی و رییس شورای سیاستگذاری ملی دوسالانه جایزه معماری شیخ بهایی و طاهره نصر، رییس گروه تخصصی معماری شورای مرکزی و دبیر علمی رویداد ملی دوسالانه جایزه معماری شیخ بهایی برگزاری این رویداد می تواند با ایجاد رقابت بین سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها، انگیزه اصلی برگزاری رویداد که حمایت از طرح های ارزشمند است را فراهم آورد. اهدای نشان ویژه جایزه معماری به سازمانی که پروژه آن استان توسط هیأت داوران به عنوان برگزیده جایزه معماری انتخاب شده است، اعطا می شود. این نشان در رویدادهای آتی به سازمان های صاحب عنوان برگزیده جایزه معماری انتقال می یابد.

گفتنی است شرایط و نحوه شرکت در این رویداد از طریق روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور و استان ها اطلاع رسانی شده و اخبار مرتبط با آن نیز در وب سایت به نشانی archaward-irceo.ir درج شده است.

برای تسهیل شرکت در این رویداد، مرحله اول ارسال مدارک در سایت به گونه ای پیش بینی شده تا اعضای محترم چکیده ای برای معرفی پروژه خود در سایت بارگذاری کرده و در صورت جلب نظر داوران، مجوز حضور در مرحله دوم کسب می شود.

این رویداد برای نخستین بار در سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار می شود و امیدواریم در سال های آتی بتوان نواقص احتمالی را برطرف کرده و این رویداد را با رویکردی جامع تر با عنوان جایزه ساختمان برتر و با امکان حضور تمام رشته های هفت گانه برگزار کنیم.