دبیر کنگره خبر داد

نخستین کنگره ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان، برگزار می شود

بیت اله بدرلو، دبیر نخستین کنگره ملی « راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان» گفت: با برگزاری نخستین کنگره ملی « راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان»، چالش های بخش اجرا در مهندسی شناسایی شده و با ایجاد یک تعامل و همبستگی متقابل بین جامعه مهندسی کشور و سایر نهادهای قانون گذار، سیاست گذار و ... بتوانیم با سرعت و سهولت بیشتری این چالش ها را برطرف کرده و حوزه اجرا را به بخشی برازنده در شان مهندسین و البته مردم کشور، تبدیل کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، بیت اله بدرلو، دبیر نخستین کنگره ملی « راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان»، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر اینکه حوزه مهندسی کشور در بخش طراحی و البته نظارت پتانسیل و عملکرد قابل قبولی داشته و دارد، گفت: هرچند در بخش های یاد شده عملکرد مطلوب طی سالیان متمادی کسب شده است، اما بررسی ها نشان می دهد، در بخش اجرا، چالش هایی وجود دارد که باید ضمن آسیب شناسی، با استفاده از ظرفیت حداکثری نهادهای مختلف، آنها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در جهت آسیب شناسی چالش های حوزه اجرا در بخش مهندسی و همچنین شناسایی ظرفیت های سایر نهادهای ذی ربط از قبیل قوای مقننه و مجریه و انجمن های صنفی مهندسی، تصمیم گرفتیم تا کنگره ای در این راستا برگزار کنیم.

به گفته این مقام مسئول، انتظار می رود با برگزاری نخستین کنگره ملی « راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان»، چالش های بخش اجرا در مهندسی شناسایی شده و با ایجاد یک تعامل و همبستگی متقابل بین جامعه مهندسی کشور و سایر نهادهای قانون گذار، سیاست گذار و ... بتوانیم با سرعت و سهولت بیشتری این چالش ها را برطرف کرده و حوزه اجرا را به بخشی برازنده در شان مهندسین و البته مردم کشور، تبدیل کنیم.

بدرلو با اشاره به اینکه برای این کنگره ملی اهداف 6 گانه تعریف شده است، اظهار داشت: امیدواریم در این کنگره که با حضور رئیس مجلس و دیگر مقامات کشوری برگزار شود با آسیب شناسی دقیق فرآیند صنعت ساخت و ساز شهری و همچنین ارائه راهکارهای متناسب و اجرایی شاهد ارتقا کیفیت اجرای ساختمان در سطح کشور باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، نخستین کنگره ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی ساختمان و سازندگان، 8 بهمن ماه 1402 در محل هتل المپیک تهران، از ساعت 14 تا 20، برگزار می شود.

محورهای این کنفرانس شامل موارد زیر است:

  1. نقش انبوه سازان و بخش خصوصی در توسعه صنعت ساختمان و پروژه های ملی مسکن
  2. بهینه سازی مصرف انرژی با بهره گیری و استفاده از فناوری های نوین ساختمانی
  3. واکاوی عملکرد قوای سه گانه در تحقق و پیگیری مطالبات مهندسان ساختمان
  4. فرصت ها و چالش های صدور خدمات مهندسی و محصول در صنعت ساختمان
  5. بررسی کارکرد و نحوه اجرای شناسنامه فنی ساختمان
  6. مجری ذی صلاح تاسیسات برق و مکانیک

علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس https://lmsiriceo.ir/ برای حضور در این کنگره، ثبت نام کنند.