رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

ارتقا جایگاه مهندسی، هدف اصلی ما است

حمزه شکیب، رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: سیاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، تمرکز نکردن بر یک استان خاص و توجه به تمام استان‌ها است.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در آیین آغاز به کار همایش ملی « آشنایی با مبانی و اصول بهسازی و مقام سازی »، گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای مرکزی افزایش مهارت مهندسان است. هدف از برگزاری این همایش‌ها مهارت اموزی و ارتقا کیفیت کار است. « طراحی براساس عملکرد »، یک رویکرد جدید در دنیا است که در کشور به دنبال آموزش و مهارت اموزی ان هستیم. این روش خسارت‌ها را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: بحث فروریزش ساختمان‌ها رویکرد دیگر ما است؛ بر این موضوع باید تمرکز کنیم و نباید چنین اتفاقی در کشور رخ دهد. بنابراین همایش‌هایی در این زمینه برگزار شده و ادامه دار است.

به گفته این مقام مسئول، اساتید حاضر در این همایش تهیه کننده‌ اساسنامه‌ها هستند. این در حالی است که مصرف انرژی در کشور ما بالا است. شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، تمرکز گذاشته است که در این زمینه همایش‌هایی را برگزار کند. دوره‌های آموزشی متعددی در زمینه انرژی در استان‌های مختلف برگزار می شود.