در جلسه ۳۲۵‌ شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان:

بررسی و تصویب نظام‌نامه کارآموزی گاز

جلسه شماره ۳۲۵ شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان سه‌شنبه یازدهم ۱۴۰۳ در سالن گردهمایی شورای مرکزی برگزار شد.

در این جلسه دکترحمزه شکیب رییس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، ضمن تبریک «روز جهانی کارگر» و «روز معلم» و با گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری، از مقام تلاشگران عرصه کار و آبادگری کشور تجلیل کرد.

وی همچنین گفت: پرورش مهندسان امروز و فردای این مرز و بوم، بی‌شک مرهون آموزه‌های معلمان شریف و دلسوزی است که در امر آموزش و تربیت فرزندان این سرزمین از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند. 

اعضای شورای مرکزی پیش از دستور به موضوع ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی در سال۱۴۰۳ پرداختند و به‌‍دلیل اهمیت این موضوع برای جامعه مهندسی کشور، بر دغدغه‌ی اعضای شورای مرکزی بر پیگیری این موضوع تا رسیدن به اهداف و احقاق حقوق اعضای سازمان تاکید شد. 

در ادامه دکتر شکیب، رییس شورای مرکزی، توضیحاتی در خصوص محدودیت‌های برگزاری دوره‌های آموزشی، توقف مجامع ارائه کرد و پیشنهاد شد برای پیشگیری از اختلال در نظم و روال دوره‌های آموزشی، همایش‌ها و مجامع برای تصویب بودجه و تراز و انتخاب بازرسان مقرر شد با دستگاه‌های نظارتی رایزنی و حل‌وفصل مشکلات انجام شود. 

پس از آن گزارشی از برگزاری اولین رویداد جایزۀ شیخ بهایی به مناسبت روز معمار ارائه شد و از برگزارکنندگان و مجریان و به ویژه داوران این رویداد تقدید و قدردانی شد. 

 در ادامه اولین دستور جلسه، حل و فصل اختلاف در مجمع عمومی استان کرمانشاه بود که به استناد بند دال ماده بیست و یک نظام مهندسی و کنترل ساختمان مقرر شد ترکیبی از اعضای شورای مرکزی جهت برگزاری جلسۀ داوری تعیین و پس از برگزار دواری، نتیجه برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای مرکزی گزارش داده شود.

دستور بعدی غیبت عضو هیئت مدیره استان اصفهان مطرح شد و با توجه به استعفای این عضو هیئت مدیره، این موضوع پس از بررسی مصادیق غیبت از دستور کار شورای مرکزی خارج شد. 

در ادامه بررسی دستور جلسه، موضوع برگزاری هیئت عمومی سازمان‌های نظام مهندسی مقرر شد طبق روال هر سال، تیرماه سال جاری در شهر تهران برگزار شود و بدین منظور اعضای اجرایی انتخابات در این جلسه تعیین شدند. 

در ادامه، با بررسی دستورالعمل ارزیابی بهسازی لرزه‌ای با توجه به ابهام در کلیات گزارش گروه تخصصی عمران شورای مرکزی، مقرر شد نظرات نهایی مصوب این جلسه ظرف مدت یک هفته برای گروه تخصصی عمران ارسال شود و پس از جمع‌بندی نظرات گروه، نتیجه نهایی به وزارت راه شهرسازی ارسال شود. 

 بررسی «نظام‌نامه‌ی کارآموزی گاز» به‌عنوان آخرین دستور این جلسه، با توجه به ابهامات مطرح‌شدۀ اعضای شورا در جلسه پیشین، کمیسیون حقوقی شورای مرکزی، اشکالات و موارد ابهامی را مترفع و در این جلسه با اکثریت آراء مصوب و برای ارسال به دفاتر استانی سازمان نظام مهندسی ساختمان ابلاغ خواهد شد.

×