با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان صورت گرفت؛

برگزاری همایش جستاری در آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی نظام مهندسی

همایش جستاری در آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی نظام مهندسی ساختمان با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان، همایش جستاری در آئین رسیدگی به تخلفات در شوراهای انتظامی نظام مهندسی ساختمان  با حضور مهندس خرم و اعضای هیات رئیسه شورای مرکزی و اعضای شورای انتظامی سازمان های نظام مهندسی استان‌ها برگزار شد.

 
مهندس خرم در این همایش گفت: 25 سال است که ارکان سازمان دور هم جمع نشده اند و هیچگونه ارتباط، همفکری، همدلی و همکاری وجود نداشته است. برهمین اساس، برنامه ریزی برای برگزاری جلسات به صورت ماهانه یا فصلی ضرورت دارد 
 
وی با تاکید بر اینکه بدون همدلی و همفکری کارها پیش نخواهد رفت، اظهارداشت: باید به دنبال اتحاد و انسجام ارکان سازمان نظام مهندسی ساختمان و تعامل و تفاهم با دستگاه اجرایی یعنی وزارت راه و شهرسازی باشیم.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه متاسفانه از انجام تام و تمام ماموریت های و وظایف قانونی غفلت شده است، تصریح کرد: این سازمان با توجه به بند 10 ماده 2 قانون نظام مهندسی درخصوص جلب مشارکت حرفه ای مهندسان و صاحبان حرفه ها و صنوف ساختمانی، می تواند در تهیه و اجرای طرح های توسعه ای کشور مشارکت و نقش آفرینی کند، ضمن اینکه باید با تشکیل جلسات ارکان سازمان، این موارد احصا و احیا شود.
 
وی توضیح داد: به عنوان مثال، سازمان نظام مهندسی ساختمان می تواند در تهیه و اجرای طرح های آمایش، طرح های جامع و طرح های توسعه کشور حضور جدی و تعیین کننده داشته باشد.
 
وی بر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در کمیسیون های تخصصی دولت و مجلس و شوراهای زیر مجموعه دولت نماینده داشته باشد، تاکید کرد.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با یادآوری اینکه قانونگذار جایگاه رفیعی را برای سازمان نظام مهندسی ساختمان درنظر گرفته است، درخصوص بند 7 قانون که وضع مقررات ملی ساختمان به منظور ایمنی، بهداشت و صرفه اقتصادی و اجرا و کنترل آن برای مردم بعنوان بهره برداران است، نکاتی را متذکر شد.
 
مهندس خرم مطرح کرد: روسای سازمان استانها و همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور باید دو شیفت کار کنند تا بتوانند بندهای مندرج در قانون را اجرا کنند.
 
وی تصریح کرد: ماهانه باید بین ارکان سازمان جلسات داشته باشیم و به تهیه و اجرای طرح های توسعه کشور و مقررات ملی ساختمان کمک کنیم، ضمن اینکه بنده این گونه جلسات را به فال نیک می گیرم و امیدوارم این جلسات به طور مستمر برگزار شود. 
 
به گفته وی، هیات رئیسه شورای مرکزی مسئولیت سنگینی در راهبری برعهده دارد. البته باید به بهترین نحو ممکن از پتانسیل این لشگر 600 هزار نفری عضو سازمان استفاده کرد.
 
مهندس خرم، نرخ بیکاری جامعه مهندسی را بالای 60 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: با اجرای مباحث ۲۵ گانه مقررات ملی ساختمان می توان یک میلیون شغل ایجاد کرد.
 
وی با بیان اینکه مباحث 11، 19 و 22 مقررات ملی ساختمان اجرا نشده یا به طور کامل تعطیل است، اظهارداشت: با اعمال مبحث 19 می توان حداقل به میزان یک سوم درآمد نفتی کشور صرفه جویی ایجاد کرد.
 
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در پایان با تشکر از مقامات وزارت راه و شهرسازی و همه کسانی که درخصوص تهیه و ابلاغ آئین دادرسی اصرار ورزیدند، گفت: از هیات رییسه شورای مرکزی هم که زمینه برگزاری این همایش را فراهم کردند، تشکر می کنم.
 
در این همایش همچنین احمد فتحی مشاور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی سخنرانی کرد.