چاپ کردن این صفحه
  • کد خبر: 34515
  • سه شنبه, 06 مهر 1400
گزارشی از فرآیند اجرای طرح واکسیناسیون جامعه مهندسی ؛

«محل سازمان نظام مهندسی ساختمان» چگونه به مرکز واکسیناسیون مهندسان تبدیل شد؟/ صرامی: جلسه ریاست سازمان با وزیر بهداشت به واکسیناسیون منظم جامعه مهندسی ختم شد

مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، فرآیند اجرای طرح واکسیناسیون جامعه مهندسی و خانواده های محترم آنها را به طور کامل تشریح کرد. 

 
کمیل صرامی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پاسخ به این پرسش که واکسیناسیون مهندسان چگونه به سرانجام رسید؟ گفت: ریاست سازمان موضوع واکسیناسیون اعضا و کارکنان سازمان نظام مهندسی ساختمان و خانواده های محترم آنها را از ابتدای سال‌جاری در دستور کار قرار دادند و برای به نتیجه رسیدن این هدف، موضوع را از دستگاه‌ها و کانل‌های مختلف پیگیری کردند.
 
وی در ادامه از جلسه و دیدار ویژه ای که منجر به واکسیناسیون منظم جامعه مهندسی شد، سخن گفت و اظهارداشت: در این راستا، خروجی جلسه تیرماه مهندس خرم با دکتر نمکی، وزیر وقت بهداشت در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون جامعه مهندسی بود که با پیگیری‌های مکرر، این هدف در شهریور ماه سرانجام با پیگیری مستقیم سازمان نظام مهندسی ساختمان و دستور شفاهی و کتبی دکتر رئیسی، معاون وزیر و دیگر مسئولان وزارت بهداشت به نتیجه رسید.
 
صرامی با بیان اینکه مقامات وزارت بهداشت در شهریورماه در نامه ای کتبی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، دستور «واکسیناسیون منظم مهندسان» را صادر کردند، خاطرنشان کرد: در ابتدا واکسیناسیون اعضای سازمان استان‌هایی را که پیش تر تقاضای خود را مبنی بر واکسیناسیون مهندسان پرخطر به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام کرده بودند، آغاز شد و در ادامه به صورت تدریجی اعضای سایر استان‌ها و خانواده های محترم آنها بدون محدودیت میزان ریسک پذیری در پایگاه های تجمیعی و مراکز اختصاصی واکسیناسیون نظام مهندسی در استان‌هایی که تدارک دیده شد، واکسینه شدند.
 
به گفته مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، درحال حاضر فرآیند واکسیناسیون اعضا و خانواده های مخترم آنها در برخی استان‌ها پایان یافته و یا درحال جریان است.
 
وی اعلام کرد: براساس گزارشات واصله از روابط عمومی استان‌ها تاکنون بالغ بر 50 هزار دوز واکسن در مراکز اختصاصی نظام مهندسی در استان‌ها به اعضا، کارکنان و خانواده های محترم آنها تزریق شده است، ضمن اینکه آمار نهایی پس از اتمام فرآیند واکسیناسیون در تهران و سایر استان‌ها به سمع و نظر جامعه مهندسی خواهد رسید.
 
صرامی با بیان اینکه با تدبیر ریاست سازمان «محل سازمان نظام مهندسی ساختمان» به مرکز اختصاصی واکسیناسیون مهندسان تبدیل شد که این اقدام با استقبال گسترده اعضا و خانواده های محترم آنها مواجه گردید، در عین حال گفت: در تهران دو مرکز واکسیناسیون به منظور خدمت رسانی ویژه به اعضای سازمان تدارک دیده شده که مرکز اول واقع در خیابان خدامی ساختمان محل سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور "شورای مرکزی" بوده و مرکز دوم واقع در پایگاه تجمیعی واکسیناسیون "مجتمع ایران مال" واقع در منطقه غرب تهران انتهای بزرگراه خرازی است.
 
به گفته وی، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با هدف مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به اعضای شریف سازمان به‌ویژه در راستای حفظ سلامتی جامعه مهندسی و خانواده های ارجمند آنها، اقدام به اجرای طرح‌های رفاهی از جمله واکسیناسیون کرده است.