بررسی تاثیر مصالح نوین بر سیما و نمای ساختمان در مناطق زلزله خیز

جلسه گروه تخصصی معماری روز سه شنبه مورخ 01/08/1397 با دستور کار "بررسی مصالح نوین و تاثیر آن در معماری با تاکید بر سنجش کارایی، اثرگذاری در مناطق زلزله خیز و تاثیر آن بر سیما و نمای ساختمان" در شورای مرکزی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، در خصوص راهنمای تصویری مبحث چهار، با توجه به مجلد "راهنمای طراحی سازه¬ای و جزئیات اجرایی دیواره غیر سازه ای" استان البرز و با توجه به مکاتبات قبلی، این گروه مجدداً جهت تهیه راهنمای تصویری مبحث چهارم، اعلام آمادگی کرد و مقررشد با هیات رئیسه شورای مرکزی مکاتبه تازه ای صورت گیرد.
نشست اخیر گروه تخصصی معماری با حضور دو مهمان ادامه یافت و در خصوص "نظامنامه نماسازی و سیمای ساختمان¬ها"، مهندس ایگدری و خانم مهندس آلوستانی از استان گلستان در جلسه گروه معماری حضور یافتند و گزارش نهایی ویرایش را ارائه نمودند. مقرر شد "راهنمای طراحی نما" و "شیوه¬نامه طراحی نما و سیمای ساختمان¬ها" توسط خانم دکتر طاهره نصر رئیس گروه تخصصی معماری مورد مشورت با دکتر شیراز پور قرار گیرد و برای ارائه به هیات رئیسه شورای مرکزی جهت انتشار اقدام گردد.
در ادامه جلسه به منظور "بررسی مصالح نوین و تاثیر آن در معماری با تاکید بر سنجش کارایی، اثرگذاری در مناطق زلزله خیز و تاثیر آن بر سیما و نمای ساختمان" مقررشد در راستای توجه به پایداری، هریک از اعضای گروه تخصصی مصالحی رابرای جلسه آتی مورد بررسی قرار دهند و پیشینه اجرایی آن مصالح را به گروه تخصصی ارائه نمایند تا بتوان آسیب شناسی را برای آن انجام داد.