دویست و نود و نهمین جلسه شورای مرکزی برگزار شد

آماده کردن شیوه‌نامه مبانی قیمت‌گذاری در سازمان نظام مهندسی

آماده کردن شیوه‌نامه مبانی قیمت‌گذاری در سازمان نظام مهندسی

 
آخرین جلسه سال ۱۴۰۱ شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور روز سه شنبه مورخ ۲۳/۱۲/۱۴۰۱ بصورت تلفیقی (حضوری-مجازی) برگزار شد.
در این جلسه حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گزارشی از امور جاری ارائه داد و گفت: همانطور که می‌دانید تعرفه ها را بر اساس قیمت‌های واقعی ساخت طی یک نامه رسمی به وزارت خانه اعلام کردیم و جلساتی پیرو همین موضوع داشتیم که داریم تلاش می‌کنیم نسبت به سال‌های قبل متفاوت باشیم و امیدوار هستیم این اتفاق بیافتد.
 
او ادامه داد: در حال فراهم کردن ساز و کار هستیم تا تعرفه‌ها را  بر اساس قیمت‌های واقعی اعلام کنیم.
 
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: درباره ساختار شکست خواهش می‌کنم نگاه رشته‌ای نداشته باشیم، ما آمده‌ایم یک معضل را حل کنیم  و این کار بزرگی است.
 
شکیب با بیان اینکه "عملکرد شورای مرکزی به اراده تک تک ما بر می‌گردد، باید کنار هم باشیم که کارها به درستی انجام شود" گفت: ما برنامه‌هایی مانند تهیه و راه‌اندازی سامانه یک پارچه مهندسی داشتیم، در این مدت کمیته معاملاتی تشکیل دادیم که این کمیته جلساتی تشکیل داد و بر اساس نظام نامه تصمیم گرفتیم یک لیست کوتاه تهیه شود و در آن هم باز نظر سازمان‌ها استان‌ها هم گرفته شد.
شکیب اضافه کرد: امیدوارم تا پایان فرودین ماه بتوانیم با برنده مناقصه قرارداد ببندیم، وزارت راه و شهرسازی هم پیگیر این موضوع است.
 
شکیب افزود: در رابطه با مقررات ملی ساختمان و شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها باید مباحث سریع‌تر به صورت رسمی ابلاغ شود. ما صرفا اجرا کننده نباید باشیم باید در تهیه و تدوین هم نقش داشته باشیم که این را به وزیر هم گفته‌ایم. 
 
او افزود: در بحث آموزش و برگزاری همایش‌ها برنامه‌هایی در سال جدید داریم، هر موردی که می‌بینید اعلام کنید و برای برنامه‌ها حتی از افراد شاخص بیرون از سازمان استفاده کنید.
 
گفتنی است در این جلسه اعضای کمیته اجرایی برگزاری بیست و ششمین اجلاس هیات عمومی انتخاب شدند.
×