آزمون های نظام مهندسی ساختمان ، کارشناسی تر برگزار شود

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی ، به نقل از ایرنا ، دکتر حامد مظاهریان ، بیان داشت: رسالت سازمان نظام مهندسی ساختمان فراتر از وظایفی است که هم اینک انجام می دهد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد:نظام مهندسی ساختمان درکشورباید درذهن مردم جایگاه ویژه ای داشته باشد و مهندسان، فرمانده هان ساخت و ساز در جامعه باشند و مردم و جامعه به آنان اطمینان داشته باشند.

مظاهریان گفت:دربحث نظارت برساختمان ها ، شهرداری ها باید شرکت های بازرسی ساختمانی تاسیس کنند و بعد ناظرامین مالک باشد.

این مقام مسوول افزود: درمقوله نظارت عالیه هم ما باید به سمت برون سپاری برویم وهرجایی که مردم بتوانند آن کار را انجام دهند ما موضوع برون سپاری را دنبال و شرکت های بازرسی تاسیس کنیم.

معاون امورمسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ، عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و جایگاه آن را خوب ارزیابی کرد و گفت: پیشینه و جایگاه مهندسی در شیراز در مقایسه با سایرنقاط کشور رشد بیشتری داشته و یک پله از میانگین کشوری بالاتر است.

مظاهریان ، با اشاره به استقرار مجدد دبیرخانه دائمی همایش مقررات ملی ساختمان درشیراز افزود: درایت، سابقه و دانشی که در حوزه مهندسی در شیراز موجود است به خوبی مدیریت شده و ما هم اینک شاهد کیفیت خوب مهندسی درشیرازهستیم.

او ادامه داد: با توجه به کیفیت بالای مهندسی ساختمان درفارس، شیراز باید مکانی برای اعزام و هدایت مهندسان به کشورهای منطقه باشد ومهندسان باید بازار مهندسی را در این کشورها تصاحب کنند.

وی، در مورد راه اندازی سامانه ثبت مهندسی در کشور بیان داشت:هم اینک دراین زمینه یک سامانه از سوی شهرداری شیراز در دست ایجاد است که کار مثبت و ارزنده ای محسوب می شود و نقطه قوتی برای جامعه مهندسی استان فارس خواهد بود.