دکتر حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

باید با ارتقای آموزش خلاقیت مهندسان را افزایش دهیم

دکتر حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سمینار آموزش واکاوی فنی فاجعه متروپل گفت: این سمینار جهت واکاوی است تا درس هایی از این حادثه داشته باشیم . باید بررسی کنیم تا در چه زمینه هایی اشکال وجود دارد وبرای رفع نواقص اقدام لازم را انجام دهیم.
وی بیان کرد: ما باید تمام جوانب را بسنجیم  و ببینیم در سازمان نظام مهندسی چه نقشی می توانیم در راستای کاهش حوادث داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان ، دکتر حمزه شکیب در ادامه این سمینار افزود: در سازمان نظام مهندسی تلاش می کنیم تا یک رویکرد جدید داشته باشیم و این رویکرد پایه و اساس آموزش می باشد.با بها دادن به آموزش و قرار دادن آن به عنوان محور اصلی کار، ما در سازمان میتوانیم جایگاه تک تک اعضای سازمان نظام مهندسی را در سطح کشور ارتقا دهیم. وی در ادامه صحبت هایش بیان کرد:باید در ارتقای آموزش بتوانیم هنر و خلاقیت مهندسان را با هویت واقعی به جامعه نشان دهیم. امیداوریم بتوانیم طی این دو روز سمینار خدمات شایسته ای به جامعه مهندسین و مخاطبین اصلی ما که مردم می باشند ارائه دهیم. دکتر شکیب در ادامه خاطر نشان کرد:سوال ما در حادثه متروپل این است که چرا سازمان نظام مهندسی در طراحی نظارت و اجرا حذف شده و چه عواملی باعث گردیده ساختار سازمان نظام مهندسی را از گردونه ی طراحی و نظارت حذف کنند و این نظارت و طراحی را به فرد یا افراد فاقد صلاحیت ارجاع دهند. وی در ادامه یادآور شد در سمینار تمام مواردی که آموزش می دهیم چه در بعد حقوقی و چه در بعد معماری و فنی تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم یک ساختمان سبز و ایمن را معرفی کنیم. دکتر شکیب در ادامه افزود:باید با برگزاری سمینار آموزشی،دانش مهندسان را افزایش دهیم و تلاش کنیم تا هنر و خلاقیت مهندسان کشور ظهور و بروز کند. این امر باعث می شود اعتماد بین سرمایه گذار و مردم و دستگاه های نظارتی با جامعه مهندسین بیشتر شود. وی در پایان گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا جایگاه و شان مهندسین را به جامعه برگردانیم و سازمان نظام مهندسی به عنوان یک مرجع تخصصی و علمی مورد اعتماد مردم قرار گیرد.

×