جلسه روسای سازمان استان‌ها با رئیس سازمان

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، جلسه روسای سازمان استانها روز سه شنبه مورخ 1402/02/05 با حضور رئیس سازمان و جمعی از روسای سازمان استانها بصورت تلفیقی (حضوری-مجازی) در محل سالن جلسات شورای مرکزی برگزار شد.

دکتر حمزه شکیب در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به روسای سازمان ها، به ارائه گزارشی از امور جاری سازمان و اقدامات صورت گرفته پرداخت و بیان کرد: قبل از سال فضای خوبی حاکم بود و خیلی امیدوار بودیم به عدد واقعی برسیم، حتی جلساتی با همکاران وزارت راه و شهرسازی برگزار شد که گفته شد هزینه ساخت اعلام شده از طرف شورای مرکزی حدود 10 الی 15 درصد با قراردادهای مسکن ملی بیشتر می باشد.

شکیب افزود از زمانی که شورای عالی کار ۲۷ درصد افزایش دستمزد را که اعلام نمود و هیات دولت هم تاکید کرد سازمان‌ها و دستگاه‌ها مراقب باشند اختلاف فاحشی با این میزان نداشته باشند، تعیین میزان واقعی تعرفه پیچیده شد.

شکیب با اشاره به استفاده از مبحث2 گفت: برآورد هزینه ساخت با استفاده از روش مبحث2 کاملاً قانونی و هیچ ایرادی برآن وارد نیست.

در بحث شرح خدمات مهندسی رشته های هفتگانه نیز جلسات منظمی داشتیم و از تمام رشته ها نمایندگانی حاضر شدند که منجر شد تمام شرح خدمات یکبار مرور و بازبینی شود.

در ادامه مهندس حکیمی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان و دبیر کمیسیون روسا ضمن خیرمقدم اذعان داشتند که در سال جدید عظم جدی برای وحدت رویه و انسجام در امور استانها داریم.

حکیمی افزود در جلسات آتی روسای سازمان استانها، عملکرد و نحوه ارائه خدمات در دو استان منتخب ارائه گردد.

گفتنی است، در این جلسه موضوعاتی از قبیل مصادیق تعارض منافع، تعرفه خدمات مهندسی و مشکلات سازمانها از سوی روسا مطرح شد که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

×