گفتگو با رییس سازمان بمناسبت روز مهندس

? شکیب: جهت حفظ شان مهندسان و نقش آنان در کیفیت ساخت و ساز  باید نگاه  بیرونی را به سازمان نظام مهندسی تغییر دهیم/ ارتباط و اعتماد بین مهندسان و مالکان باعث ایجاد ارزش افزوده برای سرمایه‌گذار و مالک و ایجاد آرامش برای بهره برداران ساختمان می‌شود/ روز مهندس را تبریک می‌گویم

 
? شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مناسبت روز مهندس در گفتگو با پایگاه خبری این سازمان گفت: ۵ اسفند ماه روز مهندس را به همه همکارانم تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.
 
شکیب ادامه داد: من به عنوان نماینده ۶۰۰ هزار عضو سازمان نظام مهندسی در جای جای کشورم و همچنین به نمایندگی از اعضای نظام مهندسی استان تهران همه تلاشم را انجام می‌دهم که بتوانم چالش‌های پیش روی سازمان نظام مهندسی که روی هم انباشته شده  را حل و فصل کنیم و از طرف دیگر بتوانیم یک ارتباط مناسبی بین اعضای سازمان نظام مهندسی، مالکان، سرمایه گذاران و همچنین  دستگاه‌ها و نهادها دیگر  که در چرخه ساخت و ساز هستند به ویژه شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی برقرار کنیم.
 
او افزود: مهم‌ترین چالش‌هایی که باید دنبال شود  حق‌الزحمه اعضای سازمان نظام مهندسی برای ارائه خدمات مهندسی است که تلاش می‌‌شود تا پایان هفته جاری بتوانیم بر اساس هزینه ساخت واقعی و وفق ضوابط جاری به وزارت راه و شهرسازی اعلام کنیم. 
 
او افزود: از طرف دیگر ما به دنبال تحقق صحیح و درست شناسنامه‌‌ی فنی و ملکی هستیم، همه‌ ما بر این باور هستیم شناسه‌های فنی و ملکی می‌تواند  کیفیت ساخت و ساز را ارتقا دهد‌.
 
شکیب اضافه کرد: با اتفاقاتی که به ناحق توسط دیوان عدالت اداری تصمیم گرفته شده است عملا سازمان‌های نظام مهندسی استان ها نمی‌توانند خدمات کنترلی بر تهیه شناسنامه فنی داشته باشند.اکنون تلاش می‌شود که شناسنامه فنی ملکی را بر بستر الکترونیک آماده کنیم و گام به گام از زمان شروع پروژه، طراحی،نظارت و  اجرا را در مراحل مختلف  تا صدور پایان کار  و تهیه نقشه های چون ساخت ارائه دهیم .
 
او افزود: بخشنامه تعارض منافع مشکلات عدیده‌ای برای اداره‌های سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ ها ایجاد کرده است. که بخشنامه ابلاغی سال ۹۶   فرا قانونی تهیه شده و منجر به محرومیت فعالیت مدیران و کارکنان سازمان شده است  که تلاش می‌شود ابلاغ تعارض منافع در چهارچوب قانون و آیین نامه اجرایی وضع شود و از محرومیت مطلق به محدودیت منطقی تبدیل شده تا مشکل اداره سازمان نظام مهندسی استان ها  نیز حل شود.
 
شکیب گفت: جهت حفظ شان مهندسان و نقش آنان در کیفیت ساخت و ساز  باید نگاه  بیرونی را به سازمان نظام مهندسی تغییر دهیم و نگاه ها را به سمت دانش، خلاقیت و هنر مهندسان سوق دهیم.
 
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: ما  به دنبال این هستیم که ضمن دریافت حق و حقوق  واقعی برای اعضای سازمان نظام مهندسی ، خدمات مهندسی را به شکل مطلوب و در خور شان مردم عزیز کشورمان ارائه دهیم و اعتماد بین مالک و سرمایه گذار و مهندس را برگردانیم.
 
او گفت: باید سرمایه‌گذار و مالک  به این باور برسند که وقتی مهندسان در فرایند ساخت در  کنارشان هستند  می‌توانند برای آن پروژه و برای آن ساختمان ارزش مضاعفی ایجاد کنند و عمر ساختمان را به استانداردهای جهانی برسانند.
 
شکیب افزود: ما به دنبال این هستیم که با توجه به زلزله‌های اخیر  ارتباط بین مهندسان و مالکان باعث شود با آرامش در ساختمانی که توسط مهندسان  طراحی و اجرا شده زندگی کنند.
 
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به روز مهندس افزود: پیام من در روز مهندس به همکارانم این است که از دانش و خلاقیت و هنرشان در پروژه‌هایی که به آن‌ها واگذار می‌شود استفاده کنند و دین خود را نسبت به مردم و هموطنان‌مان مانند گذشته ادا کنند.
 
او افزود: ما هم قول می‌دهیم به نمایندگی از طرف شما با هماهنگی  دستگاه‌های  ذی ربط و نظارتی، تعرفه خدمات مهندسی  را بر اساس قیمت های واقعی محقق کنیم.
 
شکیب در پایان گفت: مجدد آرزوی سلامتی و موفقیت برای مهندسان عزیز دارم و امیدارم سال پیش رو سال تحولی شگرف انگیز  و  عصر نوینی را در نظام ساخت و ساز به همراهی شما ایجاد کنیم‌.