ارتقای کیفیت ساخت و ساز را از ما بخواهید نه تخفیف

حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای نظارت ها در پروژه های نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کرده است افزود: به دولت پیشنهاد دادیم که از ایده ها و روش های نوین جهانی و توان و ظرفیت  سازمان نظام مهندسی استفاده کند. 

او تاکید کرد: رویکرد وزارت راه و شهرسازی قبلاً این گونه بود که فقط تفاهم نامه پنجاه درصدی با سازمان نظام مهندسی امضا کند اکنون ما می‌گوییم که این رویکرد تغییر کند و ارتقای کیفیت ساخت و ساز را از ما بخواهید نه تخفیف. اگر عمر مفید ساختمان سه برابر شود و خانواده آرامش داشته باشند خیلی ارزشمند تر است.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه به طور قطع پرداخت ناچیز مالکان که بعضا  1 الی 2 درصد قیمت ملک است نباید برای مالکین و سرمایه گذار مهم باشد افزود: این موضوع در اولویت اول نیست بلکه اولویت اول قطعا برای آنها کیفیت است.
 
او بیان کرد: باید از مهندسان کیفیت بالا درخواست شود و طراحی ها باید درست باشد. ادبیات درخواست باید تغییر کند و به سمت منافع ملی و حفظ سرمایه خانوارها حرکت شود.