رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اصلاح تعرفه و حق الزحمه مهندسان را از دولت خواستار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ حمزه شکیب در جریان سفر به استان یزد و بیست و پنجمین اجلاس هیات عمومی هدف از برگزاری این اجلاس را تمرکز بر ارتقای کیفیت ساخت و ساز عنوان کرد و اظهار داشت ۵۰ درصد هزینه‌های مردم صرف تامین مسکن می‌شود. وظیفه ما هم اینست که مسکنی ایمن برای آرامش خانواده‌ها تهیه کنیم.

شکیب اصلاح تعرفه و حق الزحمه مهندسان را از دولت خواستار شد و گفت: همگان باید کمک کنند تا مهندسان، دانش خود را در ساختمان پیاده کرده و شهرداری نیز به گزارش‌های تخلف توجه داشته باشد.

وی با بیان این‌که ارائه خدمات مهندسی در قالب اجرا و نظارت را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار سازمان نظام مهندسی ساختمان دانست افزود: طی ۲۰ سال گذشته آنجایی که نقش نظام مهندسی نادیده گرفته شده است نتوانستیم از سرمایه‌های مردمی در حوزه ساختمان بهره‌برداری صورت گیرد و در نهایت آرامش افراد تأمین نشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان این‌که در کنار سازمان نظام مهندسی، شهرداری‌ها، وزارت کشور و مردم نقش‌کلیدی دارند و باید ایفای نقش کنند، تصریح کرد: عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها منجر به خسارت‌های مختلفی شده است.

شکیب حوادثی نظیر متروپل و پلاسکو را نتیجه رعایت نکردن قوانین استاندارد و فنی نظام مهندسی دانست و بیان کرد: توجه ویژه به مقوله آموزش یکی از اولویت‌های جدی سازمان نظام مهندسی کشور است.

وی در خصوص مقررات ملی ساختمان، گفت: در این حوزه، کشور نیازمند تغییر و تحول اساسی است که باید با عزمی همگانی و رویکرد جدید علمی انجام شود.

هرجا تلاش بر این بوده که سازمان نظام مهندسی ساختمان به هر دلیل اعم از شرایط اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی نادیده گرفته شود، امکان استفاده درست از سرمایه گذاری های مردم سلب شده و آرامش، امنیت و رفاه برای ساکنان تامین نشده است.

×