کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به جایگاه واقعی خود برسند

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان به نقل از خبرگزاری نصر، حمزه شکیب در سومین همایش سراسری کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان ماده 27 در تبریز با اشاره به جایگاه سازمان نظام مهندسی در کشور تاکید کرد: در حال حاضر جامعه 600 هزار نفری خانواده نظام مهندسی ساختمان کشور دارای جایگاه ویژه اجتماعی هستند ولی باید برخی رویکردها بازتعریف شوند.
شکیب اذعان داشت: رویکرد دستگاه های مختلف در تعامل با سازمان نظام مهندسی ساختمان نیاز به بازنگری دارد در این بازنگری باید بازتعریفی از روابط بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجموعه هایی همچون وزارت کشور، شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: ما یک مهندس هستیم و آرامش را برای مردم فراهم می کنیم، در واقع کار ما یک هنر است که در قالب خلاقیت هایمان به ساختمان تبدیل کرده و آرامش را به خانواده ها به ارمغان می آوریم.
وی خطاب به مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: لازم است درون خانواده سازمان انسجام داشته باشیم و هدف مان هم معرفی خلاقانه و در شان نظام مهندسی به جامعه است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: خوشبختانه با تغییرات مدیریتی صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی کشور شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
وی در ادامه اصلاح بندهای قانونی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر خواند و اذعان داشت: جلسات متعددی با حضور اعضای کمیسیون عمران و شهرسازی مجلس شورای اسلامی برگزار شده است که خوشبختانه خروجی های بسیار مهم و ارزشمندی داشته است.

وی در ادامه به موضوع ماده 27 قانون اشاره کرد و افزود: کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به جایگاه واقعی خود برسند.

وی در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پیگیری می کنیم موضوع آموزش است که در این راستا نیز سامانه یکپارچه ای طراحی و آماده ارایه به همکاران است.

×