چاپ کردن این صفحه
  • کد خبر: 34795
  • چهارشنبه, 25 خرداد 1401

هم‌اندیشی روسای سازمان استان‌ها

جلسه هم‌اندیشی روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور و روسای سازمان استان ها در سالن جلسات شورای مرکزی به صورت حضوری و مجازی روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، در این هم‌اندیشی حمزه شکیب با اشاره به بازدید شورای مرکزی از ساختمان متروپل آبادان اعلام کرد: برای تخریب متروپل نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان به منظور ارائه مکانیزم تخریب به آبادان اعزام شده‌اند. همچنین بخش فنی و حقوقی در تلاش است گزارشی مانند گزارش ساختمان پلاسکو تهیه کند.
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: فرایند اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در حال انجام است و در صورت وجود نظرات مشخص، مجدداً در آن اعمال خواهد شد.
در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با ارائه گزارش ساختمان متروپل ضمن ابراز تاسف از بروز این حادثه گزارشی از اقدامات حین بحران، عملیات آواربرداری و تخریب را ارائه داد.
کوروش خواجوی  افزود: اشکالات فنی این سازه، نظارتی و زمینه اجرا شامل کیفیت پایین اجرایی، عدم آموزش نیروی کار ماهر و عدم حضور مجری ذیصلاح منجر به بروز این فاجعه شد.
وی با اشاره به خلأهای قانونی و عدم حضور سازمان نظام مهندسی در بخش های فنی مانند کمیسیون ماده ۱۰۰ ، ماده ۵ و تبصره ۸ گفت امیدواریم با حل این موانع، شاهد بروز حوادث مشابه نباشیم.
در ادامه این جلسه جمال قناعت، به بررسی مسائل حقوقی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و ارائه گزارش پرداخت.

در پایان حل مشکلات سامانه سپامک به منظور تسهیل در صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردان های ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

×