برگزاری جلسه گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی در قم   

نشست اعضای گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برگزار شد.

به گزار روابط عمومی سازمان، در نشست اعضای گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در قم، طرح و تبادل نظر مباحث مرتبط با گروه تخصصی شهرسازی در دستور کار قرار گرفت.

بررسی کلیات مبحث انطباق شهرسازی ذیل مباحث مقررات ملی ساختمان در شش فصل شامل "کلیات"، "امنیت محیطی"، "استقرار جانمایی" ، "کاربری و بهره برداری"، "ساختمان، ارتفاع و تراکم ساختمانی" و "نما و جداره سازی" و پیگیری برای تصمیم نهایی این مبحث از سوی وزارت راه و شهرسازی از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.
 
در این نشست دکتر بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم ، مهندس مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و مهندس فارغیان عضو گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی و نائب رییس سازمان نیز حضور داشتند.
 
در همین حال، دکتر بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با خیر مقدم به اعضای گروه تخصصی شهرسازی، اظهار داشت: یکی از گروه های تخصصی فعال از گذشته تاکنون در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان،گروه تخصصی شهرسازی است که امیدواریم با تلاش های اعضای این گروه که اغلب از چهره های شناخته شده و پیشکسوتان این عرصه هستند شاهد اتخاذ تصمیمات خوبی که در نهایت موجب اعتلای شهرسازی در کشور خواهدشد؛  باشیم.
 
مهندس مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز ضمن خیر مقدم به اعضای گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی با اشاره به همدلی موجود در بین اعضای این گروه، ابراز داشت: وحدت و همدلی زبانزدی در بین اعضای گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی وجود دارد و همین امر موجب شده تا موضوعات و مسائل مرتبط با این رشته به صورت جدی از سوی این گروه تخصصی پیگیری شود.
 
وی همچنین با اشاره به بازدید گروه تخصصی شهرسازی از مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس سازمان نظام مهندسی ساحتمان استان قم، بیان داشت: این مجموعه به همت هیات مدیره های ادوار سازمان و با مدیریت و حمایت خوب این عزیزان به سرانجام رسیده و هم اکنون سالن چند منظوره ی این مجموعه که بزرگترین سالن ورزشی استان قم است، به همراه زمین چمن مصنوعی فوتبال، زمین مینی گلف و تنیس خاکی و پیست اسکیت تکمیل و آماده بهره برداری است.
 
وی افزود: احداث ساختمان اداری این مجموعه نیز مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارند که این پروژه از جنبه های مختلف دارای شاخص های مهندسی است و امیدواریم با تکمیل آن شاهدا ارائه خدمات مطلوب تری به جامعه و اعضای سازمان باشیم.
 
در پایان اعضای گروه تخصصی شهرسازی از مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس و ساختمان اداری در دست احداث این مجموعه بازدید کردند.