گروه تخصصی ترافیک و آخرین اقدامات 

رئیس گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی درباره آخرین اقدامات این گروه تخصصی توضیحاتی ارایه کرد.

دکتر غلامرضا شیران، رئیس گروه تخصصی ترافیک شورای مرکزی به پرسش‌های خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان پاسخ داد. این پرسش و پاسخ را بخوانید:

برگزاری دوره های آموزشی برای شیوه نامه اجرایی ارایه خدمات مهندسی توسط گروه ترافیک در دستور کار  قرار گرفته است، لطفا بفرمائید برگزاری این دوره ها چه زمانی و چگونه برگزار خواهد شد؟
 
چند جلسه گذشته گروه تخصصی ترافیک را به ملی سازی و یکنواخت سازی اساتید و مفاد و شیوه درسی و آزمون نهایی این دوره‌ها اختصاص داده ایم و پیشرفت‌های خوبی داشته ایم. با اعلان نهایی استان‌ها در باب استاد و دانشجو، این مهم با نظارت و مدیریت گروه تخصصی و همکاری آموزش شورای مرکزی، انشااالله در مهر ماه آغاز خواهد شد.
 
فکر می کنید برگزاری این دوره ها با استقبال جامعه مهندسی مواجه شود؟
 
جامعه مهندسی ترافیک خود خواهان و پیگیر این مهم است. آن‌ها نیاز دارند حتما با مفاد آموزشی و حساسیت موضوع در ایمن سازی دسترسی‌ها بیش از پیش آشنا شوند و مفاد تئوریک را عملیاتی کنند.
 
در حال حاضر کارگروه ترافیک چه دستور کارهای دیگری در برنامه دارد، لطفا توضیح دهید؟
 
پیگیری بند‌های فوق الاشاره به علاوه پیگیری عبور از کمیته‌های فنی شورای تدوین مقررات ملی ساختمان در تصویب نهایی مبحث ترافیک
 
برای حل معضل ترافیک چه راهکار اجرایی پیشنهاد می کنید؟
 
پیگیری توسط نظامات مهندسی و اجرای دقیق و پیوسته مفاد فوق توسط سازمان‌های راهداری و شهرداری‌ها، آرامشی نسبی در ارتقای ایمنی ترافیک برون شهری و درون شهری ایجاد می کند.