چاپ کردن این صفحه
  • کد خبر: 34537
  • پنج شنبه, 06 آبان 1400

برگزاری تور آموزشی مبحث ۱۹ این بار در یزد و زنجان

واحد انرژی و نوآوری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اقدام به برگزاری تور آموزشی آشنایی با مباحث انرژی در ساختمان کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان، نظر به عملیاتی شدن ویرایش جدید مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و با توجه به موافقتنامه همکاری سازمان با پروژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) با عنوان "اصلاح سیاست‌ها و تحول بازار بهینه سازی انرژی در ساختمان " واحد انرژی و نوآوری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اقدام به برگزاری تور آموزشی آشنایی با مباحث انرژی در ساختمان کرده است.

برهمین اساس، با توجه به برگزاری موفق این تور آزمایشی در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کردستان، این تور آموزشی در حال حاضر در استان‌های زنجان و یزد در حال برگزاری است.
 
 در این دوره آموزشی فراگیران ضمن آشنایی با ویرایش جدید مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، با روش‌های طراحی بهینه ساختمان، انتخاب مصالح، ممیزی انرژی در پوسته و تاسیسات ساختمان، نرم افزار‌های شبیه سازی انرژی و همچنین با نحوه تکمیل چک لیست‌های مبحث ۱۹ و چگونگی کار با سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی در ساختمان و قابلیت‌های سامانه فوق آشنایی پیدا می‌کنند.
 
دوره‌های مذکور به صورت ۲۰ ساعت آفلاین و ۲۰ ساعت آنلاین برگزار و در پایان برای متقاضیان گواهینامه رسمی و مشترک صادر می‌شود و فراگیران امکان فعالیت در سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان‌ها را پیدا می‌کنند.